Opruiming dankzij nieuwe formule:
‘Het draait allemaal om beleving’
‘Beleving’ is het woord van het jaar. Dat zegt Joost Tiemersma van Woon & Slaap in Enschede en Almelo. “We hebben het allemaal over ‘beleving’ en ‘een stukje beleving’. Beleving is voor de consument zó belangrijk”, aldus Joost.
Alle ‘stukjes beleving’ bij elkaar geven de consument onbewuste prikkels. Voor de adviseurs blijft het een uitdaging om de sfeer van beleving steeds maar weer goed in te vullen. “Dat betekent continu schakelen”, zegt Joost.
Grote opruiming
Dat hij een nieuw winkelconcept begint, is dan ook niet zo vreemd. Het wordt gevestigd op de eerste etage van hun pand in Almelo op de Woonboulevard. Om de komst van de nieuwe winkelformule mogelijk te maken wordt er een grote opruiming gehouden op de eerste etage. Allerhande bedden, kasten, tafels, stoelen, fauteuils, matrassen, lampen en decoraties zijn er vanaf Tweede Kerstdag in de aanbieding. “De kortingen gaan tot wel 70 procent”, zegt Joost.
Outlet
Door de mega opruiming is het op de bovenverdieping weer outlet. “Je ziet dat wij in onze woonwinkel continu schakelen. Het was eerst outlet en daarna is het getransformeerd in een stijlvol leefplezier concept. Het houdt in dat we de focus leggen op het middensegment met daarbij een paar uitschieters naar boven. En dat met een sfeervolle manier van presenteren. Vroeger was het what you see is what you get, maar tegenwoordig geven we klantgerichte, persoonlijke adviezen. We stileren ook bij de mensen thuis. De klant staat centraal, in een sfeerbeleving.”
Nieuw concept
Veel meer dan dat het een internationale keten is, kan Joost nog niet kwijt over de nieuwe winkelformule. “Wij worden franchisenemer. Het nieuwe concept komt op de eerste etage. Wij blijven met Woon & Slaap gewoon op de begane grond. Het gaat elkaar versterken. Ik denk dat we ergens in het eerste kwartaal met het nieuwe concept beginnen. Maar de outlet op de eerste etage staat al vol.”
Meerwaarde
Bij Woon & Slaap zijn ze al vijftien jaar actief om mensen aangenaam en stijlvol te laten wonen. Dat lukt prima en het nieuwe concept dat er aan staat te komen, maakt het nog mooier. “Het is een winkelformule die nog niet in Almelo gevestigd is. Het versterkt de aantrekkingskracht, zowel voor ons als voor de Woonboulevard. Het is echt een meerwaarde voor Almelo én voor Twente.”
Recente reacties